יום שבת, 5 באוקטובר 2013

הקשר בין סוסים לאנשים-סדנאות ריפוי וצמיחה healing and growth workshops

 הקשר בין סוסים לאנשים
זוהי שיטה לפיתוח מודעות ולריפוי בעזרת סוסים.
הסוס משמש כמטפל. לצדו נמצא איש הסוסים, המשמש עבור המטופל כמתרגם של שפת הגוף של הסוס. לעתים קרובות, המטופל מבין בעצמו את הרמז העדין מהסוס.
סוסים רגישים מאוד לריח. הם מסוגלים להריח את האדרנלין שמופרש דרך עור האדם כשהוא מפחד או לחוץ. הם מזהים מאיזה אדם מופרש יותר דופמין – הורמון השמחה. באופן טבעי, הם נוטים להתקרב יותר לאנשים אלו.
הסוסים מרחרחים את סביבתם ללא הפסק. בהיותם חיות הנטרפות בטבע, הם סורקים ללא הרף את סביבתם כדי להישמר מטורפים ומסכנות אחרות.
לכן, כשאתם ניגשים אל סוס לא מוכר – תנו לו להריח אתכם קודם. כשהוא ירגיש שלא נשקפת לו מכם סכנה – הוא ייתן לכם לגשת אליו קרוב יותר.
סוסים מזהים מצוין אנשים ואת הרגשות שלהם. האדם הוא כספר הפתוח בפניהם. כשהם בוטחים באדם, הם יכולים ללכת אחריו ללא חבל, מרצונם החופשי. הם רגישים מאוד לגילויי חיבה ואוהבים מאוד ליטופים או את הברשת השיער שלהם.
כיונקים, הם אוהבים ליטופים, חיבה ומזון מתוק. הממתקים האהובים עליהם ביותר הם תפוחי־עץ וחרובים. 
סוסים נקשרים לאדם המטפל בהם, ולכן עלולים לגלות עצבנות רבה על רקע שינויים פרסונליים המתרחשים סביבם. הם חיות עדר השואבות ביטחון מהעדר שלהן.
לסוס קשה מאוד להיות בודד באורווה. כשהוא בודד, הוא עלול לפתח הפרעה נפשית ומחלות.
בעדר הסוסים יש היררכיה ברורה סביב הסוסה המנהיגה. נפוץ מאוד לראות גילויי חיבה בין חברי העדר. 
כשדבש, אחד הסוסים בעדר הקטן שלי, חלה ורבץ על האדמה, ניסה שחר, הסוס השני, לעודד אותו לקום על רגליו ואף דחף אותו בעדינות עם אפו – מחווה נוגעת ללב.
כמו ילדים המבקשים תשומת לב, לפעמים הם רבים ביניהם מי מהם יהיה הראשון לקבל ליטוף. ניתן להבחין אצלם במצבי רוח, בהשתובבויות ובהמון רצון לעזור.
כן, באופן לא לגמרי ברור, הם מנסים להבין גם אותנו. 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה