יום שני, 1 ביוני 2009

סדנאות לפיתוח מנהיגות בעזרת סוסים

פיתוח מנהיגות בעזרת סוסים-Leadership
במאמר זה מבט חדשני על הקשר אדם-סוס,על היכולת של הסוסים להראות ולפקוח את עינינו למבט חדש על מנהיגות ולחדד וללטש את יכולות המנהיגות שלנו.
קרוב ל5000 שנים נמצאים האדם והסוס זה לצד זה,אך בניגוד לכלבים,סייח שנולד-נולד לחופש ויש לאמן אותו לקבל מנהיגות ומרות אדם מחדש.
היסטוריה
הקשר בין מנהיגות לסוסים הוא עתיק יומין,
מנהיגים הקפידו תמיד לרכב על סוסים גדולים ומרשימים שהנציחו את שיעור קומתם ,הישיבה על הסוס הפכה את המנהיג לנישא ומורם מעם,
עד היום אפשר לראות בבירות אירופה פסלים גדולים של מצביאי עבר הרכובים על סוסיהם האציליים.
קרבות רבים בהיסטוריה הוכרעו בגלל יחידות הפרשים של הצבאות,
כוחו האנרגטי ועוצמתו של צבא פרשים דוהר,יכלו לגרום לכל צבא העומד מולם לסגת,לוותר,לחוש פחד וחוסר יכולת לנצח.
האנרגיה המסונכרנת של סוס ורוכבו העצימה והגדילה את כוחם ועוצמתם.
אנשים נבהלו מהשעטות המתקרבות,עוד לפני שהקרב החל.
למשל הצבא של אלכסנדר הגדול שהורכב מיחידות פרשים הטובות ביותר בהיסטוריה באותה תקופה.
המהירות העצומה והמיומנות של הפרשים שלו גרמו לניצחונות מהירים ומוחצים ,
גם ג'ינגיס חאן הצליח לכבוש חצי עולם בעזרת פרשיו המיומנים והזריזים ,ששטפו במהירות ובדהרה את הארצות והעמים שבדרכם לניצחון.
בזמן העתיק, סוס היה הכלי של המנהיג לגמוא מרחקים, לכבוש ולשלוט .
כיום אפשר להשתמש בכוח זה ,לא למלחמה,אלא להעצמה ולצמיחת מנהיגות טבעית.
בעזרת יכולתם האינטואיטיבית של הסוסים לבחור מנהיג(סוס,או אדם)אפשר ללמוד רבות על מנהיגות.
הסוסים בטבע ,חיים בעדר,עם מנהיג ,תפקידו להוביל את העדר למקומות בטוחים מטורפים,עם מזון ומים,מנהיג שכשל-העדר יציב לו מנהיג אחר,כי זה צורך קיומי.
מנהיג צריך לזהות סכנות ,ולקחת החלטה ,ברגע הנכון,יכול להיות גם עניין של חיים ומוות, מילת המפתח היא תזמון – אינטואיציה.
המנהיגות ניתנת ע"י הערכה ולא נלקחת בכוח.מנהיג כוחני לא ינהיג לאורך זמן. הסוסים רואים ברוכב מנהיג ולכן לא יתנו אמון ברוכב כוחני ,אלים,או פחדן,יש להם את היכולת להריח פחד ,ריח מיוחד (בהשפעת האדרנלין)
סוס המזהה את הריח מהרוכב-נלחץ ומאבד אמון ברוכב(המנהיג )
סדנה:
שלב א-התבוננות בסוסים באינטראקציה בין הפרטים בעדר.
שלב ב-הקבוצה מקבלת משימה,נכנסת למגרש בו נמצאים הסוסים
שלב ג-ביצוע משימות עם הסוסים(לא ברכיבה)
שלב ד-הסקת מסקנות,ניתוח הנעשה וסיכום
כל אחד מסכם את הרפלקציה שלו מהמשימות ,מה שיקף לו הסוס ומה למד מכך.
לעיתים ההבנות מגיעות בשלב מאוחר יותר,זהו תהליך פנימי ואישי .
לדוגמה-קבוצה מקבלת משימה לבחור סוס מתוך קבוצה של 4 סוסים משוחררים במגרש,את הסוס יש להעביר במסלול מכשולים שהקבוצה בנתה,מחומרים הנמצאים במגרש,כל זה נעשה ללא מגע עם הסוס,
ומצריך שיתוף פעולה בין חברי הקבוצה,ועבודה עם שפת גוף,
מניסיון-הסוס יתייחס לפרט בקבוצה הנראה לו מנהיג(לא בהכרח זהו תפקידו במקום העבודה) הצפייה בתרגיל ושאלת השאלות אחרי ,חשובה מאוד להבנת התהליך .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה